Blogg | Zenera

Nyheter i payroll, uke 39

Skrevet av Julie Rangfred Hansen | 23.sep.2025 09:41:53
Payroll
  • Transaksjoner

    På startsiden for transaksjoner er utgangsfiltrering endret fra 'gjeldende lønnskjøring' til 'ubetalte' Dette vil i praksis bety lite, annet enn at det vil være lettere å fange opp eventuelle transaksjoner med feil, som ligger i systemet.

    Ved registrering av transaksjoner er det gjort slik at det alltid ligger en ny linje klar for registrering, slik at det ikke lenger er nødvendig å trykke på knappen 'opprett transaksjon'

  • Nedlasting av lønnsslipper. I oppsummeringssteget i lønnskjøringen er det nå mulig å laste ned lønnsslippene for de som evt. har levering på papir.

 

Calendar
  • Søk etter ansatte

    I knadsoversikten kan man nå søke etter ansatt, både på navn og ID. Du kan søke på flere ansatte samtidig ved å skille med komma.

  • Rapport egenmeldt sykefravær

    Det er gjort justeringer for å presentere «Antall arbeidsdager» korrekt i henhold til instruksjonene fra https://www.ssb.no/

  • Tilstedeværelse som forespørsel

    Det har vært mulig å konfigurere en tilstedeværelse-kode som en forespørsel, i den forstand at den krever godkjenning fra leder. Slik registrering har imidlertid ikke blitt vist i søknadsoversikten. Du kan nå også se registrering på samme måte som du alltid har sett fravær. For å gjøre det tydeligere har siden endret navn til Søknadsoversikt.

  • Arbeidstid i Calendar

    Det er gjort en del optimaliseringer i Arbeidstid (Roster) i calendar.

    - Ved synkronisering av ansatte vil man få en bekreftelsesmelding før handlingen utføres.
    - Dersom det finnes overlappende vaktkoder vil man nå se nøyaktig hvilk(e) dato(er) det gjelder
    - I hvert enkelt Arbeidstidsoppsett er det en link til 'I bruk av X antall personer', øverst til høyre. Nå vises også hvilken tidsperiode de ansatte har, eller har hatt dette oppsettet.

  • Restyling av rapportsidene. Vi kommer til å oppdatere flere sider for å samsvare med våre nye designstandarder – noe som gir deg en mer konsistent og intuitiv opplevelse på tvers av systemet. De første rapportene som kommer ut er rapportene «Refunderbart fravær» og «Feriesaldo».

     

Expense

  • Obligatoriske kostnadsenhetstyper
    For å sikre korrekt registrering kan administrator nå definere at bestemte kostnadsbærere skal være obligatoriske i Expense.

        Et nytt felt, 'Obligatorisk valg for ansatte', er lagt til på kostnadsbærertypen. Når          dette er krysset  av, vil ansatte være pålagt å velge en kostnadsbærer før kan              lagre og sende inn  reiseregning eller utlegg til godkjenning.